- 100% ukonczenia
- Achievementy
- Bronie
- Exotic Exports
- Informacje
- Kody
- Miasto
- Miejsca
- Multiplayer
- Postacie
- Radiostacje
- Solucja
- Wymagania
- Życie miasta
- 100% ukonczenia
- Avening Angels
- Car Salesman
- Car-azy
- Gangi
- Informacje
- Kody
- Multiplayer
- Postacie
- Radiostacje
- Recenzja
- Solucja
- 100% ukończenia
- Bronie
- Dziewczyny
- Gangi
- Import/Export
- Informacje
- Informacje (PC)
- Informacje (Xboxa)
- Kody
- Kody (PC)
- Kryjówki
- Lokacje
- Los Santos
- Miasto
- Możliwości
- Pojazdy
- Posiadłości w LS
- Posiadłości w LV
- Posiadłości w SF
- Postacie
- Pustynia
- Radiostacje
- Recenzja
- San Fierro
- Siłownie
- Solucja
- Strzelnice
- Szkoły
- Tatuaże
- Tuning
- Ubrania - Binco
- Ubrania - Didier Sachs
- Ubrania - ProLaps
- Ubrania - SubUrban
- Ubrania - Victim
- Ubrania - ZIP
- Umiejętności Strzeleckie
- Wymagania
- Zapowiedź
- 100% ukończenia
- Biznesy
- Bronie
- Gangi
- Informacje
- Kody
- Miasto
- Pojazdy
- Porady
- Posiadlosci
- Postacie
- Radiostacje
- Recenzja
- Solucja
- Ubrania
- Wymagania
- 100% ukonczenia
- Bronie
- Gangi
- Informacje
- Kody
- Miasto
- Porady
- Postacie
- Przedmioty
- Radiostacje
- Samochody
- Solucja
- Wymagania
- Bronie
- Handel
- Informacje
- Kody
- Konfiguracja
- Miasta
- Multiplayer
- Pojazdy
- Policja
- Postacie
- Przedmioty
- Radiostacje
- Recenzja
- Solucja
- Wymagania
Pierwsza część serii Grand Theft Auto została wydana w Listopadzie 1997 roku. Okazała się wielkim przełomem na rynku gier komputerowych. Od razu zyskała uznanie w oczach graczy i można śmiało powiedzieć, że odniosła duży sukces.
W GTA wcielasz się w zwykłego, nikomu nieznanego przestępcę. Jednak pragniesz zostać kimś więcej, niż zwykłym złodziejem samochodów. Marzy Ci się sława w przestępczym podziemiu, a żeby ją zdobyć, trzeba zyskać uznanie w oczach swoich szefów. Zaczynasz więc od prostych zadań typu odebranie walizki z pieniędzmi, porwanie motoru innemu gangowi lub morderstwo na zlecenie. W miarę upływu czasu dostajesz do wykonania coraz to trudniejsze misje o coraz to większej wartości. Za każdą dobrze wykonana robotę otrzymujesz pieniężne wynagrodzenie.
Będąc już przy pieniądzach, to należy wspomnieć, że w grze obowiązuje system przeliczania zniszczeń na pieniądze. I tak np.: za zwyczajną stłuczkę otrzymamy $10, za kradzież samochodu dostajemy $100, za zabicie przechodnia $200, a za zabicie policjanta $2.000. Wiele innych rzeczy także jest przeliczane na pieniądze.
Po mieście porozrzucane są skrzynie zawierające jakiś bonus. Często jest to broń, ale możemy też zdobyć dodatkowe życie, albo pancerz (więcej w dziale Przedmioty). Zresztą miast jest tutaj trzy. I tak możemy zabijać na ulicach Liberty City, San Andreas i Vice City. Każde miasto ma swoją charakterystyczną strukturę i klimat. W Liberty City znajduje się dużo mostów i pełno krętych uliczek, a z kolei z Vice City panuje upał, wszędzie rosną palmy i mamy swobodny dostęp do morza. Każde miasto ma dwie dzielnice, w grze określane jako rozdziały. Przechodząc każdy z nich po kolei, zwiększa się poziom trudności wykonywanych misji. Ukoronowaniem rozgrywki jest finałowa misja drugiego rozdziału w Vice City. Tam właśnie kończymy całą grę.
Porządku w mieście strzegą stróże prawa - policjanci. Mają własne radiowozy, są zaopatrzeni w broń (pistolet i czasami karabin maszynowy), a ich posterunki są porozrzucane po całym mieście. Są cztery stopnie poszukiwania przez policję, a uwolnić się od nich możemy zabierając łapówkę dla gliniarza, albo zmieniając tablice rejestracyjne w naszym wozie.
Bronie są tylko cztery, ale to w zupełności wystarcza. Jeden strzał zabija od razu, chyba że masz na sobie kamizelkę kuloodporną. Samochody także ulegają zniszczeniu, a w miarę pogarszania się ich stanu, stają się wolniejsze i silnik mocniej zrzędzi.
Ogólnie Grand Theft Auto było grą wybitną i niezwykle grywaną, jak na tamten okres. Dzisiaj jednak także miło jest powrócić do tej produkcji i przypomnieć sobie tamte czasy.
Developer: DMA Design
Wydawca: Rockstar Games
Wydawca polski: Play-It
Premiera: Listopad 1997
Platforma: PC, PlayStation, GBC
Cena: minimum 20 zł
W GTA wcielasz się w zwykłego, nikomu nieznanego przestępcę. Jednak pragniesz zostać kimś więcej, niż zwykłym złodziejem samochodów. Marzy Ci się sława w przestępczym podziemiu, a żeby ją zdobyć, trzeba zyskać uznanie w oczach swoich szefów. Zaczynasz więc od prostych zadań typu odebranie walizki z pieniędzmi, porwanie motoru innemu gangowi lub morderstwo na zlecenie. W miarę upływu czasu dostajesz do wykonania coraz to trudniejsze misje o coraz to większej wartości. Za każdą dobrze wykonana robotę otrzymujesz pieniężne wynagrodzenie.
Będąc już przy pieniądzach, to należy wspomnieć, że w grze obowiązuje system przeliczania zniszczeń na pieniądze. I tak np.: za zwyczajną stłuczkę otrzymamy $10, za kradzież samochodu dostajemy $100, za zabicie przechodnia $200, a za zabicie policjanta $2.000. Wiele innych rzeczy także jest przeliczane na pieniądze.
Po mieście porozrzucane są skrzynie zawierające jakiś bonus. Często jest to broń, ale możemy też zdobyć dodatkowe życie, albo pancerz (więcej w dziale Przedmioty). Zresztą miast jest tutaj trzy. I tak możemy zabijać na ulicach Liberty City, San Andreas i Vice City. Każde miasto ma swoją charakterystyczną strukturę i klimat. W Liberty City znajduje się dużo mostów i pełno krętych uliczek, a z kolei z Vice City panuje upał, wszędzie rosną palmy i mamy swobodny dostęp do morza. Każde miasto ma dwie dzielnice, w grze określane jako rozdziały. Przechodząc każdy z nich po kolei, zwiększa się poziom trudności wykonywanych misji. Ukoronowaniem rozgrywki jest finałowa misja drugiego rozdziału w Vice City. Tam właśnie kończymy całą grę.
Porządku w mieście strzegą stróże prawa - policjanci. Mają własne radiowozy, są zaopatrzeni w broń (pistolet i czasami karabin maszynowy), a ich posterunki są porozrzucane po całym mieście. Są cztery stopnie poszukiwania przez policję, a uwolnić się od nich możemy zabierając łapówkę dla gliniarza, albo zmieniając tablice rejestracyjne w naszym wozie.
Bronie są tylko cztery, ale to w zupełności wystarcza. Jeden strzał zabija od razu, chyba że masz na sobie kamizelkę kuloodporną. Samochody także ulegają zniszczeniu, a w miarę pogarszania się ich stanu, stają się wolniejsze i silnik mocniej zrzędzi.
Ogólnie Grand Theft Auto było grą wybitną i niezwykle grywaną, jak na tamten okres. Dzisiaj jednak także miło jest powrócić do tej produkcji i przypomnieć sobie tamte czasy.
Developer: DMA Design
Wydawca: Rockstar Games
Wydawca polski: Play-It
Premiera: Listopad 1997
Platforma: PC, PlayStation, GBC
Cena: minimum 20 zł