Witaj, nieznajomy!
reset hasła
sitemenu serwisy serwisy download gta5 chinatown_wars gta4 vice_city_stories liberty_city_stories gta_advance san_andreas vice_city gta3 gta2 gta1
Tworzenie Modyfikacji: Jak korzystać z Map Editora
   
04.08.2006 13:14:52

Na pewno chciałeś mieć własne elementy w grze. Ten poradnik pomoże ci w łatwy sposób edytować całe San Andreas.


Potrzebny software:
GTA(III, VC, SA )
Map Editor


Zanim zaczniesz:
Kliknij na główny folder GTA San Andreas prawym przyciskiem myszy i odznacz Tylko do odczytu, Kliknij na Zastosuj, a potem OK.


Krok 1
Uruchom Map Editora. Powinno ci się pojawić takie okienko:


Kliknij na Browse i wskaż GTA San Andreas folder.
Kliknij na Next, aby załadować pliki.

Krok 2
Po załadowaniu plików, po lewej stronie pojawi Ci się okno z mnóstwem plików. Na początku musimy załadować części otoczenia.

Wejdź do zakładki Visible Files i zaznacz IPL do załadowania. Rekomendowane jest ładowanie maximum 2 IPL’ów naraz.


Gdy zobaczysz fragment otoczenia, za pomocą myszki i strzałek będziesz mógł oglądać mapę.

Krok 3
Teraz musimy załadować jakiś obiekt do gry. Możesz stworzyć nowy obiekt albo importować już istniejący. Ja wybrałem drugą opcję.
Wejdź do zakładki Item Placement i wybierz IPL do załadowania. Zobaczysz wszystkie pliki możliwe do zaimportowania. Aby dodać swój nowy obiekt, kliknij na New.



Krok 4
Po kliknięciu na New zobaczysz okno z częściami terenu. Po prawej stronie możesz zobaczyć podgląd pliku. Wybierz sobie jeden z nich i kliknij na Ok.




Krok 5

Ja wybrałem drzewo. Pojawiło się ono na mapie jako czerwony obiekt. Możesz ustawić dowolnie obiekt, korzystając z przycisków -/+ znajdujących się w oknie Item Placement Po ustawieniu obiektu, kliknij na Apply.




Krok 6
Nie pozostaje już nic innego jak zapisać IPL. IPL musi być zaznaczony!




Rezultat:
Wyjdź z Map Editora i włącz SA. Powinieneś mieć efekt podobny do tego niżej.